ОПИС ДОСВІДУ
КЛАСНОГО КЕРІВНИКА
Добровеличківського
начально-виховного комплексу
«Загальноосвітня
школа І-ІІІ ступенів №2-гімназія»
Макаренко Катерини Степанівни
Як швидко спливають шкільні дні, шикуються в низку тижнів, місяців, років…
Дуже
важливо зробити так, щоб час, прожитий дітьми у стінах рідної школи, залишився
в пам'яті яскравим, насиченим подіями, радісними відкриттями.
Добре, коли
поряд з дитиною,яка підіймається по власній драбині успіху, йде
творчий,активний, розумний вчитель.
Основне
призначення класного керівника, на мою думку, - це максимальний розвиток кожної
дитини, збереження його неповторної особистості, розкриття потенційних
талантів.
Спираючись на методичну,
науково-правову базу, у наслідок обміну досвідом на шкільних семінарах класних
керівників, за допомогою вивчення сімей учнів мого класу, я означила форми та
методи виховної роботи, які необхідні для втілення цілей та задач, які
сформульовані як пріоритетні у моїй виховній роботі.
Наразі, я використовую сучасні форми роботи
класного керівника,які дійсно мають
позитивний вплив на виховний процес:
-
Колективні форми:
поїздки у музеї, храми, історичні місця,
суспільно вагомі проекти ( волонтерська діяльність з ветераном Великої
Вітчизняної війни Жолуденком А.В.), художньо-естетична діяльність, участь
у шкільних та районних конкурсах,
класних та шкільних святах, спортивних
змаганнях, колективна творча справа
(КТС), ведення літопису класного колективу у фотографіях, похід, трудовий
десант.
-
Активні та групові форми:
диспути, моніторингові практикуми, тренінги, «мозковий штурм».
-
Індивідуальні форми:
бесіди, консультації, самотестування,
зустрічі з батьками при розв’язуванні важких життєвих ситуацій, спільні бесіди
з вчителями - предметниками.
«Колектив, який здатен виховувати особистість,
складається із особистостей.»
Для мене це один з найважливіших
принципів виховання, який неможливо реалізувати без створення виховного
простору.
Виховний простір, на мою думку, — це не тільки
середовище, а й духовний простір учня і педагога, це простір культури, що
впливає на розвиток особистості. У ньому має бути представлений весь спектр
цінностей культури і культурних форм життя. Це простір соціальних, культурних,
життєвих виборів особистості.
Основні напрямки моєї виховної
роботи
Виховними досягненнями цього
напрямку є
- виховання самоповаги;
- формування емоційної культури;
- навичок самотворення,
життєтворення;
- стремління до ідеалу.
Для цього я проводжу
бесіди та тренінги за темами:
"Яка людина
заслуговує на повагу інших", "Ким бути і яким
бути", "Світ моїх захоплень", "Фізична краса не постійна, а духовна – вічна” ,
"Мій ідеал", "Бережи честь змолоду", "Як стати лідером?", "Інтернет
не лише твій друг".
Тренінги "Кроки до успіху", "Сам собі вихователь".
2.
Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей.
- здоров’я – найвища
цінність;
- ціннісне ставлення до оточуючих людей;
- культура спілкування і мовленнєвий етикет;
- повага до батьків, сім’ї, родини;
- цінність здорового способу життя;
-
формувати навички співжиття у колективі;
-
готовність нести відповідальність за свої вчинки.
-
неприйняття агресії і насильства.
Кожного року проводяться спільні бесіди із
лікарями районної центральної лікарні по
запобіганню захворювання на СНІД, туберкульоз, грип та по статевому вихованню.
Під
пильним наглядом класного керівника учні роблять перші кроки на шляху до професійного самовизначення:
- активно-позитивне ставлення до праці;
- значущість суспільнокорисної праці;
- уявлення про сучасний ринок праці.
Цими кроками є участь у чергуванні по класу та по школі,
операції «Збережи книгу», «Збережи меблі», трудові десанти (прибирання та
благоустрій пришкільної території та
території селища. Мною проводяться бесіди на класних годинах: «Працюємо разом, радіємо
разом», «Основи економії та бережливості», «Підліткова праця: правознавчий аспект»
, «Світ професій: праця та покликання».
-
відповідальне
ставлення до природних ресурсів і багатств;
-
ощадливе
використання енергоносіїв;
-
формування
екологічної культури;
-
навички
безпечної поведінки в природі;
-
потреба
в оздоровленні довкілля та участь у природоохоронній діяльності;
-
навички
життєдіяльності в умовах екологічної кризи.
Учні із задоволенням приймають
участь у туристичних походах та змаганнях, у туристичних поїздках до с.Карбівки.
Найбільш талановиті у малюванні учні
щорічно приймають участь у конкурсах малюнку. Проводяться бесіди: "Уроки
Чорнобиля","Збережемо чистоту водних просторів наших!",
"Бережіть рідну природу!", "Бережіть ліс — легені планети!". "Мальовничий
мій край; оформлення альбому".
5.
Ціннісне ставлення до культури і
мистецтва.
При цьому я
спостерігаю невпинний зріст у більшості учнів:
-
пізнавального інтересу до мистецтва;
-
здатності до творчої діяльності у мистецькій сфері;
-
художньо-естетичних смаків, емоцій, почуттів і культури мислення
та поведінки.
Воно виражається у сформованості потреби у
збереженні та примноженні духовного й матеріального багатств українського
народу:
-
відповідальності,
як важливої риси особистості, за долю Батьківщини;
-
розуміння
особистістю своїх прав, свобод, обов'язків;
-
громадянської
життєвої позиції, участь в учнівському самоврядуванні, житті школи та громади;
-
власної
віри у духовні сили народу, його майбутнє;
-
усвідомлення
себе патріотом і громадянином України;
-
потреби
у полікультурному спілкуванні на основі взаєморозуміння та поваги.
Особлива увага надається мною
при розкритті теми великого подвигу наших прабатьків та громадян у часи Великої
Вітчизняної війни. Системними стала волонтерська робота з
допомоги ветерану ВВв Жолуденку А.В., а також зустрічі
з воїнами АТО.
Щорічно діти
приносять квіти у дні партизанської слави та 9 Травня.
Бесіди "Я - громадянин і патріот держави", "Збережемо наш
скарб - рідну мову", "Джерела духовності мого краю", "Видатні люди мого краю",
"Допоможемо ветеранам", "Українці за кордоном. Що таке діаспора?", "Україна - суверенна і незалежна
держава", "6 грудня - День збройних сил України", "Є
пам'ять, якій не буде кінця", "Воїни -
інтернаціоналісти".
Я
вважаю,що я - щасливий класний керівник,бо
мої колишні учні – чуйні, справедливі,
доброзичливі, прекрасні люди і професійні фахівці.
Педагогіка співробітництва, яка застосована в моїй навчально-виховній діяльності, виявляється тим сприятливим середовищем, в якому здатна сформуватися особа громадянина, що володіє високим рівнем компетенцій, готового до успішного самовизначення в сучасному світі.
Педагогіка співробітництва, яка застосована в моїй навчально-виховній діяльності, виявляється тим сприятливим середовищем, в якому здатна сформуватися особа громадянина, що володіє високим рівнем компетенцій, готового до успішного самовизначення в сучасному світі.
Ще я маю надію, що мої вихованці,
почерпнувши життєвий досвід при спілкуванні зі мною, обов’язково перевершать
мене, своїх батьків, та наблизяться до своїх заповітних мрій.
І закінчити свій опис досвіду хочу словами Л.М.Толстого, який стверджував, що «Виховання дітей є лише самовдосконаленням вихователів».
І закінчити свій опис досвіду хочу словами Л.М.Толстого, який стверджував, що «Виховання дітей є лише самовдосконаленням вихователів».
Немає коментарів:
Дописати коментар